След събитията в Tomb Raider, Lara Croft е твърдо решена да докаже, че не е луда. Повече от всякога, тя е мотивирана да открие истината зад легендите, пръснати по целия свят, и да изпревари организацията Trinity.
Приключението й я завежда в Сибир, в търсене на древния град Kitezh, построен през 13 век. Тя ще трябва да оцелее и да се справи с хора, животни и всякакви премеждия, които й се изпречат на пътя, за да открие истината и да се превърне в това, което Съдбата й е предначертала да бъде.
Система за изработване на екипировка - можеш да събираш нужните материали от животни и растения и да правиш от тях предмети.
Динамично променящи се метереологични условия, включващи смяната на ден и нощ.
Lara вече плува под вода, което добавя нов щрих в планирането на тактиката и промъкването.
Битките са разчупени и динамични, нови възможности за прикрито промъкване и изненадващи атаки в гръб.
Отново, Lara разполага със своите лък и стрели, вече с възможност за изработка на различни лъкове от различни животни. Към арсенала са прибавени както брадва за катерене, така и пистолет, в допълнение с ловджийски нож.